Onze ambities

Ambitie voor periode 2023-2027

Met het team hebben wij voor de periode van 2023-2027 ambities opgeschreven. Deze ambities geven vorm aan onze schoolontwikkeling de komende jaren. Voor schooljaar 2023 worden nieuwe ambities ontworpen.

Onderwijs vanuit een eigen profiel

Door middel van de methodiek Expliciete Directe Instructie (EDI) bouwen we door aan een stevige kennisbasis bij onze leerlingen. De leerkracht is daarin leidend. Naast deze sterke basis willen we bij onze leerlingen een ondernemende en onderzoekende houding stimuleren en dagen we iedere leerling op zijn of haar eigen niveau uit. Ook hebben we voortdurend aandacht voor de sociale vaardigheden van onze leerlingen en hoe die verder te verbeteren. We hebben vertrouwen in onze leerlingen en dagen ze uit het beste uit zichzelf te halen.

Samen werken in een sterk team

Wij werken in een professionele cultuur waarin we ons veilig voelen en vertrouwen hebben in elkaar. We gaan in gesprek over goed onderwijs, staan open voor elkaars mening en leren van elkaars kennis en vaardigheden. We voelen ons als team samen verantwoordelijk voor alle leerlingen van De Zon. We werken als team samen aan goed onderwijs en voelen ook de verantwoordelijkheid voor het samen dragen van de school. Wij doen dat vanuit openheid en actiegerichtheid. Wij begeleiden nieuwe leerkrachten op maat en maken hen wegwijs binnen de school. We ontwikkelen ons door middel van scholing en kennisdeling.

In verbinding met de maatschappij

Wij verbreden de blik van onze leerlingen en leren ze over cultuur en burgerschap. We laten ze kennis maken met de wereld om hen heen. We zien ouders op De Zon als belangrijke partners in de ontwikkeling van de leerling. Daarom informeren wij ouders actief over de ontwikkeling van hun kind. Ook betrekken wij ouders en externen (BSO, TSO, dorp en buurt) actief bij zaken die binnen de school spelen.

Ontwikkeling vanuit gezamenlijke focus en keuzes

Wij maken heldere schoolafspraken gericht op evalueren, analyseren en borgen met als doel een gezamenlijke focus te houden op leren. Wij zijn als team verantwoordelijk voor deze focus. We zijn in staat om vanuit analyse en leerlijnen de best passende keuzes te maken ten behoeve van de individuele leerling. Wij stimuleren teamleden om zich hierin verder te ontwikkelen.

Zelfbewust werken aan kwaliteit

Wij zijn ons bewust van onze sterke en werkpunten en weten wat we kunnen bieden aan extra ondersteuning. We werken goed samen met externe partijen. We delen de kennis die we opdoen in het team. We zoeken ook actief naar kennis buiten onze eigen school (stichting, samenwerkingsverbanden etc.)

Vragen? Neem contact op